Saturday, June 20, 2009

Två fantastiska tillbehör och en öl

Efter jag hade läst Kockens recept på Mojo Rojo och Papas Arrugadas var det bara ge sig på att fixa till kvällens grillade, det får bli Glaze, Mojo Rojo, Granatäpplemix och något närproducerat kött. Det är dessutom dags att testa ännu en öl från Oppigårds bryggerier nämligen Oppigårds Single Hop Ale (nr 1475). Även denna har en framstående beska men mycket mer blommig i doft och smak. Ibland tycker jag att jag hittar lite apelsin i doften, smaken har en hel del brödtoner. Det är helt klart att Oppigårds levererar genomgående bra kvalitet, kanske är det bara jag som gillar just denna typ av öl men kvaliteten går inte att ta miste på. Ja, det får bli betyget 88

Oppigårds Single Hop Ale 
Jag bara måste sprida detta recept, det är skit gott till grillat. Tack Kocken! Gör en dubbel när ni ändå håller på!

Recept på Mojo Rojo

2 st äggula
1 dl olivolja
1 dl solrosolja
2 st grillade och skinnade röda paprikor (skuren i bitar)
2 st vitlökskyftor
1 krm stött kummin
½ avocado (köttet)
1 tsk citronsaft
Salt & Peppar

Metod:

Mixa äggula och tillsätt olja i en fin stråle tills äggen "sväljer" oljan.
Tillsätt sedan allt och mixa till en goja. Smaka av med salt och peppar. Låt gärna stå i några timmar innan servering så att smakerna får utveckla sig. Done!

No comments:

Post a Comment