Wednesday, June 3, 2009

Lunch på Grill

Idag lunchade jag på Grill i Stockholm, jag har faktiskt inte varit där tidigare så det var trevligt att få testa lite av deras mat.
Dagens meny var:

Kycklingwok med basmatiris
Sydfransk fiskgryta med aioli
Fusilli med bacon och spenat

Tre rätter som man kunde blanda lite som man ville. Personligen så fastnade jag mest för kycklingwoken som serverades med en sweetchilisås som tillbehör. Den var otroligt god med sesamfrön och koriander (den skulle man få receptet på). Pastan var helt ok men inte mer. En ganska så enkel lunch men med bra råvaror.
Det är en ganska så kaotisk inredning men på ett charmigt sätt, inte så man får huvudvärk men gränsen är hårfin. Jag tyckte nog att hela kösystemet och hur man betalade var helt stört, kändes Max (burgare ni vet) på något sätt. Men som helhet så får det godkänt (Betyg 70). Nästa gång får det bli snett över gatan till Rolfs kök.

1 comment:

  1. Det här med recept på thaimat, det saknar jag. Vi lagar ofta thai med basen kyckling (eller försöker rättare sagt) men trots idoga försök med ostronsås, ingefära och fan och hans moster så får vi det aldrig att smaka i närheten av en vanlig simpel lunch ute för 45:-. Nu vill jag veta hur man gör!

    ReplyDelete