Tuesday, June 2, 2009

Restaurang Saigon i Örebro

Kyckling med thaibasilika på Saigon
Idag käkade jag ännu en gång på Saigon i Örebro, det har kanske blivit lite för många luncher på ett och samma ställe för att vara nyttigt. Det är dock inget jag bryr mig om eftersom det är otroligt god mat och det går snabbt i köket. Det känns fräscht i lokalerna och maten är enkel i sin framtoning, dock inte så att smaken blir lidande. Det är helt enkelt en bra lunch restaurang, men även på kvällarna så levererar de med samma snabbhet.
Ni kanske undrar om det finns något som är dåligt, visst är det så.
Eller dåligt kanske är fel utryck men varför ska de envisas med att lägga på en gurkbit, en tomatklyfta och en ananasring? Ja, jag vet att det inte är det som man kanske ska störa sig på men allvarligt vad det är fult. Vem kommer på att lägga skiten på tallriken? Det är också till alla rätter, det är inte så att man har hittat en kombination till någon eller några rätter. Nej till alla faktiskt. Jag bestämmer att det skall bort för att det inte tillför något och att de faktiskt skulle spara en och annan krona på inköp och hantering.
Saigon får ändå betyget 76

1 comment:

  1. Annanasen är till för matsmältning, som en efterrätt har vi kommit på. Gurkan är bra om det är stark mat, det lugnar ner maten. Tomaten kan de ta bort helt.
    Från två som går dit ofta också!!
    Vi ses i lunchvimlet.

    ReplyDelete