Thursday, June 11, 2009

Vinlotteri? Finns det fortfarande?

Idag ska det bli ett vinlotteri på jobbet, det är en ganska så sjuk företeelse som jag givet ska vara med i. Det skall inhandlas en flaska för ca 100 kr, det kommer givetvis finnas folk som tycker 80 kr är ohyggligt nära 100 kronor men det kommer man aldrig ifrån verkar det som. Det vore väldigt rättvist om just jag lyckades vinna första pris precis innan semestern börjar. Det skulle kännas helt rätt.

Vem är det som kom på vinlotteriet från början, det måste vara någon som tycker att vin är löjligt gott. En som kanske inte bryr sig om kvaliteten så mycket utan tycker att kvantitet är det som gäller. Det skulle knappast bli något lotteri när man föreslår att man ska ha ett champagnelotteri på jobbet. Det skulle bli jag och kanske någon som inhandlar en flaska Asti Cinzano för att den tror att det är just champagne. Är jag hård? Ja kanske lite, men det är förvånansvärt många som inte funderar lite extra över vad de köper. Jag skulle vilja fråga alla som är med i lotteriet om de kan säga vilken producent som gjort just deras vin.
Hur som helst hoppas jag overkligt mycket på att jag vinner så jag kan bjuda över lite vänner på en vinprovning med tillhörande grillning. Håll tummarna!

2 comments:

  1. Är inte Asti Cinzano champagne? Det var som fan.

    ReplyDelete
  2. Jo, man kan tro det.
    Nå, hur gick det då?
    Jag fick dubbelt tillbaka, en flaska Gobelsburg - Riesling och en Nebbiolo från fontanafredda.
    Får väll vara nöjd, gick ju plus :)

    ReplyDelete