Wednesday, June 17, 2009

Att äta lunch på Wongs i Örebro

Wongs i Örebro - Wokad biff med thai basilika
Idag blev det lunch på Wongs i Örebro, en restaurang som har funnits ett tag. De serverar allt från lunch,avhämtning, middag till lite större tillställningar. Fokuset är att laga mat från de asiatiska köken, så även idag. Det är ganska så trevliga lokaler och personalen är trevlig, det som inte funkar är nog tyvärr maten. Restaurangen byte ägare för ett tag sedan och därefter har det inte i mina ögon varit sig likt. Idag fick man välja på två olika rätter,

Stekta dumplings med pekingsoppa
Wokad biff med thai basilika

Jag valde Wokad biff med thai basilika eftersom jag är svag för thaibasilika, det var givetvis inte det bästa valet tydligen, min kollega gick på Stekta dumplings med pekingsoppa som verkade vara betydligt godare. Egentligen kanske man inte ska klaga men jag kan inte låta bli. Det som stör mig är att jag vill komma till ett ställe där man inte behöver ha ångest inför valet av rätt, båda bör hålla hygglig standard. Mitt betyg av Wongs blir därmed 65 p.

No comments:

Post a Comment