Friday, June 12, 2009

Fredagsölen och Livets Goda

Livets Goda - Ett magasin för livsnjutare.

Äntligen fredag! Inte nog med att helgen är här, Livets Goda låg i brevlådan när jag kom hem, kan det bli bättre? Nu har jag ca 1 månads läsning om vin och gott. Jag passade på att dra igång en brasa (det är ju helt stört kallt ute!) innan jag satte mig ner för att bläddra lite i magasinet. Till detta var det dags för att öppna fredagsölen.

Oppigårds Summer Ale 2009

Denna vecka har jag införskaffat mig en öl som kom i Junisläppet på systembolaget, Oppigårds Summer Ale 2009 (nr 1494) från Oppigårds Bryggeri AB. Det är verkligen något speciellt med denna öl, jag kan inte riktigt säga vad, men det är en fin och blommig doft. Det doftar nästan lite fläder eller något som påminner om någon frukt. Smaken är ljuvlig, den har perfekt beska och lite brödtoner som finns i bakgrunden. Jag kan bara rekommendera denna öl, jag ska ge mig på flera från Oppigårds Bryggeri AB, det verkar otroligt lovande. Betyg 90

No comments:

Post a Comment