Wednesday, July 1, 2009

Örebros enda ostbutik

Det är riktigt kul att vi har en ostbutik i Örebro som håller en hög nivå. Jag tycker att man ska se till att handla sin ost i lokala butiker istället för på ICA, Coop m.m. Det finns fler anledningar varför man ska handla i lokala butiker, men då krävs det att de har öppet.
Örebro ostbutik stänger i juli vilket jag tycker är helt sjukt, äter man inte ost på sommaren? Eller tar man så mycket betalt för osten att man har råd att bara slå igen hela sommaren?
Det är svagt och väldigt tråkigt, det ger mig dåliga vibbar tyvärr. Dessutom så känner jag inte glöden längre vilket gör mig lite orolig, det är nämligen 70% av glädjen att handla i en butik som har som specialitet att sälja sina noggrant utvalda ostar.

Jag tänkte handla lite ostar till midsommar som jag skulle bjuda på, jag visste inte vilka ostar jag skulle köpa så jag ville få lite tips och lite idéer. Icke! Det var helt knäpptyst bakom disken så jag fick börja fråga en massa. Det kändes lite som de är lite trötta och det kan göra att jag tröttnar på att gå dit, jag vill känna ett engagemang och att de faktiskt inser att det är oss (osttokiga) de lever på.
Jag hoppas att de får lite energi nu när butiken är stängd över sommaren, annars är det bara skärpning som gäller!

2 comments:

  1. Det var ett tag sedan jag var där, men jag delar din uppfattning att engagemanget inte riktigt är på topp. Men man ska vara glad att det finns en ostbutik iallafall ;-).

    Har de stängt hela juli?!
    Så surt. Jag hade tänkt ta vägarna förbi nästa vecka men det kan jag alltså strunta i.

    ReplyDelete
  2. Jag håller med, man ska absolut vara glad.

    Ja visst, de stänger under sommaren. Egendomligt.

    ReplyDelete