Wednesday, July 22, 2009

Fredagschampagne från Mumm

I fredags var det dags för en rosé champagne, det brukar vara lite mysigare med en rosé men just denna vecka blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Vi korkar upp en flaska Mumm Rosé brut
som vi gav €33 för i Frankrike förra året. Personligen så var jag ganska säker på att det skulle vara lite av ett “säkert kort” men direkt efter jag öppnat flaskan känner jag att det är något fel. Den är inte defekt vilket man kunde tro men jag kan inte känna några fel i doften eller i smaken, det är bara att doften är otroligt svag, inga fina toner av jordgubbe eller bröd som jag hoppats på. Smaken är däremot väldigt frisk och ju mer jag smakar på den desto mer spritig blir smaken. En besvikelse helt enkelt, betyg 64.
Jag får precis samma reaktion från Mrs J som tycker sig bli snuvad på veckans flaska. Hon tycker minsann att vi ska korka upp en annan bara för att denna var så svag, men icke vi väntar lite och ser om den kommer ingen lite och det är nog så att smaken blir lite mer framträdande efter lite luftning. Mrs J tycker att det är jordgubbar och en eftersmak av vanilj. Dock får denna fredagschampagne bara betyget 69 av henne.
Jag ska nog vara ärlig med att jag har aldrig gillat Mumms champagner, så det kanske finns en dold uppfattning från min sida, just denna var dock inte bra ur någon aspekt.
Vi förstår varför de använder Mumm som seger champagne på F1 eftersom det duger den ju till, spruta ut istället för att dricka!

No comments:

Post a Comment