Saturday, July 11, 2009

Ett vin med attityd

Cornas Les Méjeans 2006 från Jean-Luc Colombo

Till en perfekt lågtempererad köttbit serverade vi en Cornas Les Méjeans 2006 (nr 96864) från Jean-Luc Colombo. Det är helt klart ett vin som jag visste att fler än mig skulle gilla till maten. Vinet är lite av urtypen av vad jag gillar, även om det säkerligen skulle må bra av att vila ett par år. Doften, vilken doft! Det finns peppar, mörka bär, kött och ordentligt med fat. Smaken! vilken smak! Smaken levererar precis det man känner i doften fast med en mer nyanserad karaktär. Jag har tidigare berömt vinet (här), men frågan är om jag inte gillade det ännu mer nu, det kan vara avsaknaden av denna typ av vin på sista tiden som gör mig så exalterad. Betyget får bli 95, högt? Visst, men stört gott!

No comments:

Post a Comment