Monday, May 4, 2009

Moët & Chandon Rosé Impérial

Moët & Chandon Rosé Impérial

Det är helt fantastiskt att vädret har varit så bra under valborgshelgen, jag har kunnat grilla i princip varje dag. Vi blev bjudna på lite champagne närmare bestämt Moët & Chandon Rosé Impérial. Det sjuka i det hela var att vi grillade hemgjorda hamburgare, men champagne passar tydligen till allt.
Jag kollade i mina gamla anteckningar från vår resa till Champagne i somras för att se om jag testade denna på Moët & Chandon. Men det var två vintage som vi fick serverat. Jag blir alltid lika hänförd när jag dricker rosé champagne, det är så otroligt gott. Doften, smaken och färgen gör det hela perfekt.
Just denna champagne kanske inte är den bästa men det är en bra variant, den lätt gulrosa färgen och dofterna av smultron och grape är riktigt inbjudande. Smaken är frisk och förhöjer intrycken från doften. Betyg 83

2 comments:

  1. Hej,

    Nu är det alltså okay att dricka champagne till snabbmat? Har ju alltid sagt att skumpa passar till alla tillfällen:-)

    ReplyDelete
  2. Ja det stämmer faktiskt, från och med nu förväntas man att champagne blir som standard till all typ av mat. Det kan vara till grillat men även till en klassisk stek!

    ReplyDelete