Thursday, May 7, 2009

Är Grolsch beroende framkallande?

Grolsche Bierbrouwerij

Jag har blivit helt sold på Grolsch 3,5, det är liksom en perfekt beska för att vara en mellan öl. Jag häller sällan upp ölen i glas utan tycker det är ganska behagligt att dricka ur flaskan. Det ryktas att den klassiska “saftkorken” kommer tillbaka på deras starköl. Det kanske blir att köpa några flaskor för att fylla med saft i sommar *prffft*. Det ska fan inte göras någon saft, ölen skall drickas till all grillmat som jag kommer ge mig på att göra. Vad är det som är så gott med Grolsch? Det kan vara doften som är lite brödig och har en ganska så parfymig ton av hummle. Smaken är lite frisk men balanserad. Det är helt enkelt löjligt gott. Betyg 82

2 comments:

  1. Testa även Gösser. Svingod! Att den sen är märkligt billig gör inte saken sämre.

    ReplyDelete
  2. Ja den är inte så dum, jag gillar även de lite mörkare ölen så som en och annan stout. Öl är sjukt gott!

    ReplyDelete