Thursday, May 14, 2009

Milano - Det genuina Italien? Eller?

IMG_0281 
Japp nu är jag på väg till Italien och intrycken börjar direkt.
Ett vin, en smak, Äckligt! Det är det vin som jag köpte in på flygresan. Det var så sjukt äckligt, visst kanske man kunde hitta någon ton av sangiovese men fan då får man leta en del. EasyJet, bra val av dryck!

Vad hade jag nu för tankar inför resan? skulle det vara det genuina Italien vi skulle få se? En godvän utryckte det nästan bäst,”Det genuina Italien, där det sitter söta små gummor och gör pasta i gränderna”, eller skulle det bli precis så stört man kan tänka sig, att man blir blåst på äcklig mat och dyra drycker? Jag visste faktiskt inte hur det skulle bli, förutom att jag var sugen att se San Siro och matchen Milan – Juventus.

Det var faktiskt en blandning av det genuina och det som gör att man bara vill spy. Vi fick serverat god mat, så som pasta och tomatsås även en och annan god pizza. 
Det som var äckligt var sjukt äckligt, jag fick en pasta serverad som var delvis kall och delvis varm. Det gick inte äta helt enkelt. Det var tur att jag hade köpt en bruschetta innan.

IMG_0306

Då kanske ni tror att det var en bra bruschetta? Ha där har ni fel, den var inte alls bra. Tomaterna var lite sura och det var en unken ton av vitlök. Jag vill minnas att det är Italien som är känt för sina bra råvaror? Okej man kanske inte ska hoppa på råvarorna i detta fall utan man borde spöa upp kocken som förstörde rätten för att kunna servera den snabbt.

Jag hade tagit med mig några ciggarer för att ta tillfället i akt att fira Lucas. Vi eldade på dem utan för stadium i en liten bar, succé!

IMG_0313 
The Griffin’s är kanske det absolut bästa ciggar man kan tänka sig. Den är precis lagom stark och har otroligt goda aromer om den är lika färsk som våra var. Betyg 85

1 comment:

  1. Skönt med de uppknäppta shortsen i bakgrunden. Symboliskt.

    ReplyDelete