Wednesday, May 6, 2009

Inköp av Moulin Touchais 1995

Moulin Touchais av årgång 1995 i doppresent
Nu har jag äntligen gjort det jag tänkt väldigt länge, införskaffat 10 flaskor Moulin Touchais  1995 (nr 4196). Dessa flaskor skall jag spara minst 10 år innan jag börjar njuta av härligheterna. Min första tanke vara att ge dessa i “doppresent” till min son, men fan han ska ju inte döpas och jag måste ju på något sätt försäkra mig om att han inte dricker upp flaskorna till pizza eller blandar ut det med Trocadero.
Jag har nog sagt det 100 gånger tidigare men detta är verkligen mitt favoritvin för tillfället. Dofterna som är så typiska för chenin blanc druvan är fantastiska. Det blir sjukt svårt att inte börja tjuvöppna flaskorna tidigare.

6 comments:

  1. Drick upp nio, spara en till hans arv =)

    ReplyDelete
  2. Ja, det är faktiskt ingen dum idé. Kommer ni förbi någon gång så korkar jag upp en garanterat!

    ReplyDelete
  3. Nu har jag med köpt på mig ett antal. ev ytterligare ett köp planeras.

    ReplyDelete
  4. Ja, det är inte dumt. Att köpa på sig några flaskor är aldrig fel. Man vet aldrig när det blir läge för en flaska Moulin touchais :)

    ReplyDelete
  5. Blev ett par flaskor för att prova, korkade upp för en stund sedan till en pannacotta med rabarberkompott och det funkade över förväntan! Lär bli fler flaskor framöver :)

    ReplyDelete
  6. Ahh härligt, jag kan knappt tro att det skulle passa med rabarberkompott men där ser man. Tycker du slår till på en ankleverbrule till nästa flaska, sjukt gott :)

    ReplyDelete