Monday, April 20, 2009

Veckans inköp

Xavier Châteauneuf-du-Pape 2007  
Ni kanske tycker att det inte passar sig att köpa mustiga röda viner nu när sommaren gör sig påmind. Jag kan bara säga att ni har fel, det är nämligen alltid rätt. Där av köpte jag på mig en flaska Xavier Châteauneuf-du-Pape 2007 (nr 6267) som kom i sortimentet nu i april. Med sina 15% så är lagring inga problem. Tänker mig kanske prova den till en god fasan? 

Château Mazeyres 2006
Gillar man inte viner från södra delen av Rhônedalen så kan jag rekomendera ett härlig vin från distriktet Pomerol vid namn Château Mazeyres 2006 (nr 96923). Ett vin som är nyanserat i både doft och smak. Det doftar kaffe och ceder, vilket också förstärks i smaken. Ett mycket bra vin som bör ligga ett tag till. Betyg 90

No comments:

Post a Comment