Thursday, August 13, 2009

Kräftor, sprit och snapsvisor

Ja, nu är det dags för det årliga kräftfisket, det är något som många längtar efter. Det är något speciellt med själva fisket kan jag tycka men just kräftor som föda är inte min grej. Det brukar bli grillat för min del men det kanske ni redan listat ut. Det kommer givetvis att bli någon kräftskiva där det prompt ska sjungas en massa snapsvisor, så för att överleva och döva upplevelsen kommer jag givetvis gör en egen snaps, samt testa om min upplevelse av midsommarsnapsen passar bättre till kräftor än till sillen.

Recept på  Åbroddssnaps

70 cl Brännvin special
2 kvistar åbrodd
0,5 citron, skalet

Metod
Lägg allt i en flaska, tänk på att det vita inte skall komma med från citronen. Låt dra i 4 dagar, smaka av. Vill man få litdare smak kan man söta den lite.

No comments:

Post a Comment