Wednesday, August 5, 2009

Örebros kötthandel

Igår köpte jag kött från kötthandlaren på lövstagatan, vilket kött! Jag fick tag på färsk lammfilé, fast det var omöjligt för Robertssons i Örebro. Entrecôte som var så sjukt perfekt marmorerad, vilket man oftast inte kan säga om ICA och Coops kött. Det är en kötthandel som är värd att besöka, personligen kommer jag från och med nu alltid köpa kött därifrån, bra service och priserna ligger 50% under fabriksförsäljningen på Robertssons, ganska tänkvärt.
Tyvärr så att han får sin butik vandaliserad stup i kvarten för att han säljer just kött, smarta filurer som sysslar med att förstöra för de som faktiskt vågar sticka ut och ha en nischad butik. Det är då desto viktigare att vi övriga faktiskt handlar hos honom så han finns kvar, för alla vill väll kunna köpa exakt så tjocka skivor entrecôte man vill ha och dessutom till ett rimligt pris.

3 comments:

  1. Det är också rätt sjukt att en liten kötthandlare kan vara billigare än gigantiska ICA. Det känns som att vi blir blåsta av de stora aktörerna.

    ReplyDelete
  2. Oj jag visste faktiskt inte att det fanns en köttbutik. Måste verkligen uppmuntras!

    ReplyDelete
  3. Jonas: Ja jag håller med, det är faktiskt helt stört att de giganter så som ICA inte kan ha bättre priser.

    Chezsofia: Ja absolut, det har öppnat en fiskhandel på engelbrektsgatan också, har inte själv varit där men ska nog ta en tur förbi någon dag.

    ReplyDelete