Sunday, August 9, 2009

Oppigård Starkporter

Oppigård starkporter

Nu var det dags för att testa en ny öl från Oppigård, denna gång var det Oppigårds Starkporter. Jag tycker att den är en sjukt god porter och man borde kunna lagra denna öl för att vinna lite mer komplexitet. Är det någon som lagrar denna porter så får ni gärna höra av er.
Den är härligt mörk i färgen, nästan som ett starkt kaffe. Doften är stor med kaffe och choklad. Det är ett bra drag i de rostade tonerna och precis lagom med humle för min del. Det råder inga tvivel på att detta är en väldigt smakrik öl, det finns massor av olika toner så som choklad, kaffe och humle.
Jag skulle kunna tänka mig denna på natten till julafton med en nykokt skinkmacka. Kanon gott är ölet hur som helst, köp! Mitt betyg blir 90.

No comments:

Post a Comment