Thursday, August 20, 2009

Lunch på Rolfs kök

Rolfs kök
Idag har det varit en bra dag, tåget var inte försenat, ett mycket bra möte för att sedan avslutas med en lunch på Rolfs kök.
Jag har varit lite sugen att äta på Rolfs kök sedan jag läste en recension som sa att de höll hög kvalitet på service som mat.

Jag och min kollega blir vänligt mottagna och sätter oss vid ett bord vid fönstret, det är lite upphöjt så man väntar sig nästan att någon av oss ska bryta en vrist men det går bra denna gång.

Bröd på Rolfs kök
Vi blir serverade lite bröd med en färskost och lite smör som tillbehör. Det serveras en liten soppa som förrätt, det är en paprikasoppa som smakar gudomligt i all sin enkelhet. Bra smak med balanserad hetta, riktigt god.

Paprikasoppa på Rolfs kök

Eftersom vi var lite sena till lunchen så var tyvärr fisken slut så det fick bli kalvfärslimpa med morötter och potatispuré.

 kalvfärslimpa på Rolfs kök 

Det är aldrig fel med kött och potatis, speciellt inte när man har jobbat lite med att maten faktiskt ska smaka. Det är på lite för många ställen man blir serverad lunch där det inte smakar så mycket, det är inte fallet på Rolfs kök. Det är en jättebra rätt som har en sky som har en stor smak och hela rätten är bra balanserad.

Helt klart en av de bättre luncher detta år, frågan är om det inte är den bästa. Mitt råd är alltså gå dit och det Pronto!

No comments:

Post a Comment