Monday, August 17, 2009

Gammel dansk – En dryck för gudar?

Gammel Dansk Bitter Dram

Nu några dagar efter fisketuren så har mina tankar klarnat kring Gammel Dansk Bitter Dram (nr 761), det är en dryck som enligt vissa dricks av gudar. Jag kan tycka att det är en gnutta överreklamerat, eller kanske rentutav skitäckligt faktiskt. Det kanske är doften som får mig att känna avsky, malört blandat med apelsintoner är tydligen inget för mig. Det är ändå smaken som får smaklökarna att bli mentala, samma toner som i doften men med en bitter/besk spritig smak.
Läser man på flaskan så rekommenderar de detta på fisketuren och även på morgonen. Med risk för att bli påhoppad av dem som tycker det är skit gott så kommer jag inte betygsätta denna dryck utan tycker helt enkelt att den inte är värd sitt pris.

No comments:

Post a Comment