Monday, February 15, 2010

Insoglio del Cinghiale 2007

Insoglio del Cinghiale 2007 (nr 95850) från producenten Tenuta di Biserna

En ny årgång av en gammal favorit, Insoglio del Cinghiale 2007 (nr 95850), jag har testat flera årgångar av och varit mycket nöjd, exempelvis 2006:an. Nu är detta precis som Barbera d'Alba Ciabot della luna 2007 en tillfällig nyhet i februari, så det gäller att skynda om man vill få tag på en drös. 2007:an tycker jag skiljer sig lite från de tidigare, den har en härlig doft av chark och toner av nyrensat ogräs. Munnen säger ja tack, fat, kryddor och en lagom lång eftersmak gör detta till ett mycket bra matvin. Köp och drick eller köp och spara, välj själv bara du köper. (90)

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Mumma. Har köpt två vildsvin som jag tänkt att placera i källaren hos mr. S. Har även inhandlat barbera`n som du bloggat om. Denna tänkte jag skulle få gå samma väg som insoglio`n. Väl mött!

    ReplyDelete
  3. Ja de är mer än välkomna, jag har fixat fram ett fack till som du kan fylla :)

    ReplyDelete