Tuesday, February 16, 2010

Recepttävling – Din bästa förrätt

Ja det stämmer, nu är det tävlingsdags på Sybariterna. En tävling där alla kan vinna, det viktiga är att man deltar.
Jag har alltså blivit köpt av Kelda (eller Arla närmare bestämt), de erbjuder att stå för priserna om jag anordnar en tävling på Sybariterna, men inte nog med det jag tar givet emot en “gåva” som ger mig möjlighet att testa deras produkter. Jag är inte den som brukar inhandla den typen av produkter men jag ska ge mig ann en blindprovning på någon rätt där jag inte vet vilken rätt som innehåller Keldas färdiga produkt, exempelvis Sparrissoppa med bacon och basilika, (receptet finns även i deras Iphone-applikation). Det kommer att bloggas om resultatet efter tävlingens slut.

Hur som helst så vill jag att ni funderar ut vilket av alla era förrättsrecept som ni vill dela med er av det recept som ni tror att dels jag och alla andra som besöker Sybariterna kommer att avguda. När ni har bestämt er så skriver ni in receptet i en kommentar på detta inlägg . Jag kommer sedan tillsammans med min co-pilot “kocken” fundera ut vilka vinnarna är och belöna dessa med ett första pris från Kelda, ett presentkort på valfria produkter ur deras sortiment.

Här kommer några enkla förhållningsregler,
1. Hela receptet inkl tillvägagångssätt ska finnas beskrivet
2. Det ska vara en förrätt eller fungera som en förrätt
3. Ni bör se till att jag får tag på er e-post så jag kan ta kontakt med er som vinner.
4. Om ni har möjlighet att testa Keldas nya Iphone-applikation och beskriva vad som saknas eller vad de borde göra bättre är det tacksamt, inget krav men kan vara värdefullt.
 iphone_produkter

Det behöver alltså inte vara ett recept som innehåller någon av Keldas produkter utan jag vill ha det förrättsrecept som ni verkligen avgudar, något som funkar i alla situationer osv.

Lycka till, sista inlämningsdag är den 22/2-2010 kl 21.00

3 comments:

  1. Lyxig toast Skagen är en solklar favorit som alltid funkar!

    För fyra personer går det åt:
    2 msk majonnäs
    3 msk gräddfil
    100 gram skalade räkor
    2 msk dill
    2 msk hackad rödlök
    4 skivor formfranska
    100 gram löjrom
    4 skivor citron

    Gör så här:
    1. Blanda majonnäs, gräddfil, grovt hackade räkor, dill och rödlök.
    2. Kantskär brödet och stek skivorna gyllenbruna eller rosta dem i brödrost.
    3. Fördela räkmajonnäsen på brödet. Toppa med löjrom. Garnera med diull och citron.
    4. Njuuut!

    Mvh Emma
    emmafortuna@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Öppna en burk vita bönor, gärna Heinz om ni vill lyxa till det. Värm och njut.

    ReplyDelete
  3. @Emma: Du är den enda som skickade in ditt bidrag inom tidsgränsen, du är en värdig vinnare. Priset kommer på posten.

    @Ingvar: helt klart en aspirant till första priset lite synd att du missade slutdatumet.:)

    Man kan nog annars säga at

    ReplyDelete