Monday, December 15, 2008

Favorit i repris

I fredags köpte jag ett vin som jag har smakat många gånger men inte årgång 2006.
Det är så klart Insoglio del Cinghiale 2006 (nr 98813) som jag tänker på. Ett vin som är helt gudomligt och till bra pris dessutom. Det är något visst med vin från toscana, det är gott helt enkelt. Köp gärna 10 flaskor och lagra för det klarar detta vin i säkert 4 år till.
Doften är typisk Insoglio, den är lite kryddig i början men det finns mängder av mörka bär så som björnbär och körsbär. Smaken förstärker doftintrycket men ger det en nyanserad ton. Helt klart ett mycket bra vin. Betyg 91

2 comments:

  1. På mitt lokala Systembolag så var det slut och markerat som slut hos leverantör.

    ReplyDelete
  2. Ok, ta en tur till Köpmangatan i örebro, där finns två stycken kvar.
    Det är värt besväret jag lovar.

    ReplyDelete