Thursday, September 17, 2009

Herrmansfisk i Örebro

Herrmansfisk i Örebro
Jag tillagade fjällröding i helgen och den var inköpt på den nyöppnade fiskbutiken Herrmansfisk i Örebro. En butik som ska sälja färsk fisk samt vara leverantör av råvaror till restauranger m.m. Jag tycker att det är bra att det öppnar butik som inriktar sig på fisk, det är bra med lite konkurens på det området. Idag handlar man nästan alltid sin fisk på ICA eller Lucullus men som vanligt har de vett att ta betalt. När jag kommer in i butiken möts man av en ganska så spartansk lokal men det gör inget för fokuset ligger på vad som finns i disken. Det verkar onekligen finnas det mesta och finns det inte så var det inga problem att beställa. Jag köpte min fisk hel och ville få hjälp med att filéa rödingen, det var inga problem utan jag fick göra det själv i en liten snabbkurs, det kanske inte tillhör vanligheten men har man tid så skadar det inte att utbilda kunderna, bra tänkt! Jag kommer nog se till att köpa all fisk på Herrmansfisk i Örebro.

No comments:

Post a Comment