Sunday, September 20, 2009

Ett perfekt avslut

Helgen är strax historia och en ny vecka börjar. Det har varit en bra helg, fått mycket gjort och har till och med lyckats uppdatera vinkällarlistan.

DSC_0013
När jag talar om ett perfekt avslut så menar jag att det är perfekt, en kanon god öl, väntar på att pokerturneringen ska dra igång och kollar in Morberg på tv. Det är ändå ölen som ger den stora njutningen, en Tripel från The Leyerth Breweries vid namn Urthel Hibernus Quentum Tripel-Triple (nr 11602). Personligen så är det nog denna öl som får mig att gilla den här typen av öl, det är egentligen ingen favorit men man måste fortsätta att testa för att vara säker. Doften är mycket aromatisk men ändå balanserad, man känner en viss ton av citrus. Det är alltid smaken som har fått mig att rygga tillbaka lite men denna gång är det skillnad, har jag vant mig eller är den bara lite mer nyanserad än de andra jag smakat? Det svaret har faktiskt inte jag, så om någon vet, hör gärna av er. Smaken är hur som helst besk med inslag av jäst, sötma och humle. Jag dricker ölen som sällskapsdryck men den skulle säkert funka till smakrik mat eller ost. Betyg 85.

2 comments:

  1. Kul att läsa om för mig nya ölsorter!

    ReplyDelete
  2. ja det är alltid kul med lite nya upplevelser, det finns verkligen ett ganska stort urval om man bara ger sig tid.

    ReplyDelete