Monday, September 28, 2009

Brunch på 4:e våningen i Örebro

Det är något visst med att gå ut en sväng hela familjen och käka en bra brunch, i lördags var det bokat med några vänner på 4:e våningen i Örebro. Varför 4:e våningen, jo det är helt enkelt bättre än de som ligger mitt i stan, som exempelvis Clarion Hotel som man får köa till allt som man vill äta. Nä, ta en tur ut till Bern Arena och besök en trevligare och lugnare restaurang.
 4:e våningen i Örebro
När vi hade kommit på plats så var det bara att ta en runda och kolla upp vad som fanns att sätta tänderna i, det finns inget som direkt sticker ut men allt är välgjort och ser aptitligt ut, ytterligare en sak som de välbesökta ställena misslyckas med. Jag gav mig på allt gott för att sedan avsluta med glass, det var riktigt god glass faktiskt, speciellt den med honungsmak. Jag måste ändå påpeka att jag blev lite störd över var att de inte hade små saltkar till oss som vill ha lite salt på äggen, har ni testat att salta ett ägg med en armslång saltkvarn? Inte helt enkelt kan jag lova, det ser inte så begåvat ut heller. Det borde vara enkelt att faktiskt fixa fram några saltkar så man slipper vifta med kvarnen. Jag hoppas att ni testar 4:e våningen nästa gång ni är sugna på brunch.

No comments:

Post a Comment