Wednesday, October 7, 2009

Oktoberfest eller bara en tillfällighet

 Sierra Nevada Pale Ale från Sierra Nevada Brewing

Vet inte om det är månaden oktober som gör att det blir lite mer öl eller om det helt enkelt är på sin plats att gå igenom sortimentet på Systembolaget. Jag tror dock att det är en tillfällighet att det blir lite mycket ölrecensioner nu, hoppas att det inte stör. Sierra Nevada Brewing levererar en riktigt god öl vid namn Sierra Nevada Pale Ale (nr 1525), sötbränd doft med citrusinslag och en bra humleton är inget jag direkt ogillar. Smaken är mycket bröd och aromatisk, mycket gott. Betyg 82. Helt klart en öl som man kan dricka många utav.

2 comments:

  1. Den är bra!
    Jag drack en rätt märklig Pale Ale på Man in the moon i Stockholm för någon vecka sedan. Månens Pale Ale heter den. Tyckte nästan att den smakade som att den var spetsad med fläder men nu ser jag att det antagligen var grapefrukt jag kände. http://maninthemoon.se/manensolF.aspx

    ReplyDelete
  2. Låter faktiskt lite märkligt, jag drack en milk stout från Left Hand igår, den innehöll mjölksocker. Det kändes som man drack en lagrad pucko :)

    ReplyDelete