Tuesday, October 20, 2009

Gammal Nyhet!


Till septembersläppet köpte jag till ovanlighetens skull en spanjor. Jag dricker aldrig spanska viner. Varför? Jag vet faktiskt inte. Men med rekomendation från tidningen Gourmet fick det bli en, Espelt Solivent 2006. Jag vet som sagt inte ett skit om Spanska viner, och det stannar typ vid Rioja. Tillbaka till vinet som är gjort på någon druva som heter Garnacha tinta och var till färget djupt röd. Doften var dock en stor förvåning med mycket örter, kaffe, jordgubbar och frukt. En liten grej jag börjar upptäcka i de få spanjorer jag provar är att det dyker upp lite plåt och klister i doften, så även här. Smaken var överraskande stor med trevliga strama drag och göttiga syror. Drag åt kafferost, sommarbär även här. Ett ganska bra köp som jag kommer att inhandla igen som ett trevligt vardagsvin till lite spanska korvar och tapasrätter. Mitt betyg blir 70p. Köp och prova. Adiós

No comments:

Post a Comment