Sunday, November 1, 2009

Novembernyhet som måste provas!


Sensommaren 2003 var jag på besök i Frankrike och hamnade i den lilla chokladstaden Tain -Hermitage (Valrohna chokladfabrik ligger där). Väl i staden var man ju tvungen att köpa och prova lite vin då många bra producenter ligger där. En eftermiddag hamnade ja i en liten vinbutik, där försäljaren absolut ville att jag skulle prova ett vin som han trodde skulle passa mig i smaken. Jag tyckte det var supergott och köpte några flaskor, som nu förstås är slut. Det vin jag provat har åkt lite in och ut på bolaget som nyhet, och är åter nu tillbaka som novembernyhet. Då vid tillfället i Frankrike provade och köpte jag 2000, och nu lanseras 2007 som skall vara magiska, just från detta område. Kolla in, du ångrara dig inte! Obs årgången på bilden är en 2004!

1 comment:

  1. Ett 6-pack inhandlades nu på lunchen, det var faktiskt kö till flaskorna. Jag vill minnas att du bjöd på 2004:an till lamm, reagerade redan då på att det var ett utsökt matvin.

    ReplyDelete