Tuesday, November 3, 2009

Coopers Best Extra Stout

Coopers Best Extra Stout
Nu är pappen på det nya taket lagt och tycker att jag personligen är värd en öl framför brasan. Jag hade bara en öl i kylen och det var Coopers Best Extra Stout (nr 11271). Det var ett bra tag sedan jag drack en australiensisk öl, kan faktiskt inte minnas när det var? Denna var i alla fall väldigt mörk nästan svart i färgen, doften är lite lätt rökig med toner av kaffe och sirap. Mrs J tycker det är spot-on hjortron? Nja, jag vet inte men vågar inte säga emot.
Smaken är vid första sippen julmust med kaffe, jag tror det var den ganska aggressiva kolsyran som fick mig att känna just julmust. Det är annars fullt med kött, kaffe och choklad. jag kommer nog inte att köpa det igen, men det kan nog passa till olika kötträtter.(69)

No comments:

Post a Comment