Wednesday, June 25, 2008

Vive la conspiration!

Nu är vi på plats i Champagnes "huvudstad", Reims. En idyllisk stad som är full av liv. Vi bor precis intill hôtel de ville och utanför rummet ligger ett pitoreskt brasserie. Det är verkligen som man ser i alla broschyrer. Dock så är det något skumt med den bilden. Det finns f-n inga vinodlingar! Vi har åkt stört många mil i området och inte sett en enda j-vla buske. Det kunde man ge sig fan på, lurad så det står härliga till. Detta kommer vara min utgångspunkt imorgon när vi ska besöka några klassiska vinhus som Ruinart, Taittinger och Piper-Heidsieck. Jag hoppas att de kan bevisa att det faktiskt görs champagne i området. Om det mot förmodan görs champagne i området så kommer vi ge allt för att hitta den perfekta champagnen. Jag är bergsäker på att vi kommer hitta något som är värt att ta hem några kartonger utav.

Vi börjar kvällen med en halv flaska Canard-Duchêne, vi tror det räcker efter 13 timmar i bil.

Jag återkommer med en bra vägbeskrivning över hur man enklast tar sig ner till Reims (enligt mig förstås).

A bientôt!

1 comment:

  1. Men fan vad nice det låter. Skapligt avundsjuk på er :-) Låt det väl smaka!

    ReplyDelete