Monday, May 12, 2008

Nyfött intresse för livets goda

Så, vad gör då jag här? Jag, som för bara ett halvår sedan hade svåra problem i köket - jag kan inte minnas att jag tyckte det var roligt ens. Att misslyckas med Uncle Ben's snabbris kan knäcka vem som helst...

Men det faller sig så att jag känner Jocke, initiativtagaren till denna blogg. Han har bjudit på mycket delikat, hans hem är definitionen av gästvänlighet och frikostighet, och det har smittat. Jag vill också kunna erbjuda mig själv och mina vänner exakt det. Man lever bara en gång, det är bara att njuta i fulla drag!

Att det sen, när man lyckas i köket, gärna med en idé som kommer från en känsla istället för en maträtt från ett recept, känns obeskrivligt bra, knuffade in mig i vad jag nu vill kalla en mycket viktig hobby och ett stort intresse. Det är dessutom en skön egotripp när man kan bjuda vänner på mat som uppskattas - välbehövlig bekräftelse, det är bara att suga i sig!

Så nu tar jag tillfället i akt, att lära av Jocke, som kommit mycket längre än jag på sin gastronomiska resa, både inom kokkonsten och dryckeskunskapen. Men även jag kommer alltså att plita ned ett och annat i denna blogg, både det lyckade och kanske en och annan katastrof.

Vart i Malmö finns Ramslöken?

/Björck - Har en ny sauteus, tjoho

No comments:

Post a Comment