Sunday, March 21, 2010

Oppigårds Amarillo Spring

Oppigårds Amarillo Spring

Det har inte gått att undgå Oppigårds släpp Amarillo spring, en öl som enligt mig levererar både glädje och vårkänslor. Det är bryggt på humlesorten Amarillo som namnet avslöjar och har en härligt fruktig doft som har en liten ton av sötma. Jag tycker nog att det doftar mer sommar och nyklippt gräsmatta. I munnen kommer sommarstugan fram och kanske en tur i båten, även lite citrus smyger sig på. Jag kommer göra mitt yttersta att få tag på en back/låda för att faktiskt få dricka den i sitt rätta element, jag föreslår att ni gör detsamma.(90)

2 comments:

  1. Och dess rätta element är väl egentligen precis var och när som helst andan faller på

    ReplyDelete
  2. Ja faktiskt i detta fall, jag är dock sugen på att faktiskt sitta på bryggan och sippa på en flaska.

    ReplyDelete