Saturday, March 20, 2010

Mohawk Rye IPA Limited Edition

Mohawk Rye

Ja, nu är jag där igen, en IPA skall avnjutas. Mohawk Rye IPA är namnet på kvällens öl. I glaset är den lite oklar och har en härligt “röd-brun-gul” färg, den doftar samtidigt lite som den ser ut, brödsirap, torkad frukt och en trevlig humleton. I munnen känner jag en bränd ton som jag får härleda till brödsirapen som jag kände i doften, det är en lagom lång eftersmak som avslutas i lite citrus?
Jag kan inte annat än att hålla med Billigt vin, det är en öl som jag gärna dricker igen, och är det så att i vår släpps Mohawk Extra IPA och Mohawk Summer IPA så kommer jag försöka få tag på en eller flera flaskor.(82)

2 comments:

  1. Den måste jag prova! Du har väl inte missat Wikipedias artikel om IPA?

    ReplyDelete
  2. Nopp, den är ok. Det finns onekligen en del info om öl :)

    ReplyDelete