Tuesday, February 24, 2009

En leverans

DSC_0227

Idag fick jag två viner levererade av en god vän från Malmö. Tyvärr måste jag belasta honom med detta eftersom det finns ett helt annat utbud i Malmö. Ja, jag vet att man kan beställa på närmaste systembolag men innan den beställningen har gått igenom så kommer säkerligen vinet vara slut. Jag vågar helt enkelt inte chansa när det gäller vissa viner.

Det första är ett sådant vin, ett vin som alla verkar avguda. Jag köper en flaska (på tok för lite kan man tänka) för att inte gå miste om hur det smakar. Vinet som kommer från Frankrike är ett vin som släpptes på systembolaget den 16:e. L´Hospitalitas 2005 (nr 96166) är en blandning av tre olika druvor, dessutom några av mina favoriter (50% syrah, 40% mourvédre och 10% grenache). Flera bloggar har lovordat detta vin och det gör det allt svårare att inte sätta korkskruven i flaskan redan idag. Läs mer
DSC_0225

Det andra vinet är något som jag blivit tipsad om, det är alltid roligt med bra tips. Det är nästan lite för dåligt med bra tips.
Vinet kommer från Argentina och är en blandning av olika druvor (40% shiraz, 20% malbec, 20% merlot och 20% tannat). Eftersom jag inte har provat vinet kan jag inte betygsätta det men det ska ske inom kort. Vinet heter Grand Callia 2004 (nr 98908) och är en tillfällig nyhet på systembolaget.

3 comments:

  1. Du, belasta hur mycket du vill! Det är bara kul att få leverera vinerna - er gästfrihet ger er fria leveranser av vad ni vill :-)

    Det ska bli kul att höra vad du tycker om Argentinaren!

    ReplyDelete
  2. Det finns 360 flaskor inköpta. 96480 kr
    Men hur många finns i dag? eller i morgon?

    /roffekock

    ReplyDelete
  3. Jag förstår inte vad du menar riktigt, är det antalet som systembolaget köpte in?

    ReplyDelete