Tuesday, February 10, 2009

Senaste inköpen

Att köpa en Brunello är aldrig fel, framförallt inte när den reas bort på systemet. Brunello di Montalcino Poggio Nardone 2003 (nr 99065) är helt klart ett vin som är värt att köpa, dofterna var mogna och plommon blandas med någon kryddig doft. Smaken var utvecklad och man känner en del fatkaraktär. Det är fortfarande tanniner som verkligen ger vinet bra balans. Betyg 87

Nästa inköp som var ett rent impulsköp shockar mig eftersom jag nästan aldrig köper viner från Spanien. Är inte riktigt vän med smakerna och dofterna. Jag är dock inte sen och ändra mig om jag blir övertygad.
Jag har faktiskt provat Roda ”vinerna” ett flertal gånger och tyckt att det måste vara så Spanien egentligen ska smaka. Jag har givetvis inte provat tillräckligt för att yttra mig men men. Jag återkommer med ett betyg när detta ex. är provat.

No comments:

Post a Comment