Wednesday, August 6, 2008

TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN

Efter sju veckor med pappaledighet är det med en skräckblandad glädje jag kommer tillbaka till jobbet. Sommaren har dock inte bjudit på några stora gastronomiska sensationer, undantag ett par trevliga kvällar hos Jocke med mat och vin. Tyckte själv att LeMistralen var ett mycket bra köp, kanske hade den funkat bättre nu när vi går mot hösten med dess matutbud. Vill passa på att höja ett varnade finger för att systembolaget säljer gift. Japp denna upplevelse fick jag erfara i juli när min far påpassligt nog betraktade en man som på systemet köpte en hel låda av ett grekiskt vin. Om man köper en hel låda av ett vin så är det ju bra!?? Nåväl, jag provade vinet och det smakade kåda och rosmarinbuske, fy fan. Även fast priset inte var så saltat (52:-) ger jag den betyget.

No comments:

Post a Comment