Tuesday, August 26, 2008

BAROLO PÅ G...

För en tid sen avnjöt jag en fantastisk middag på en herrgård tillsammans med min fru. Vi åt en avsmakningmeny och det var varmrätten som stog för kvällens höjdare. Helstekt hjortrygg med puré på persiljerot, tryffelsvängda svartrötter samt svartvinbärssås och confitad smålök.Till detta blev vi rekomenderade en Barolo. Summan av kardemumman blev 95 av 100p, oj oj oj. Vinet passade som handen i handsken till maten och mognade i galset under kvällens gång. Som de flesta gånger tog jag namnet på vinet och skulle självklart leta upp det. Det hände ju förstås inte. Tiden gick och i våras såg jag till min förvåning att vinet fanns på systemets nyhet, dock i begränsad upplaga (600 flaskor). jag kom inte först till kvarn så det var ju självfallet slut. Nu till det roliga, vinet kommer in på systemet igen från 1 sept. Dock är begränsningen som tidigare (600 flaskor) och jag hoppas att det räcker till mig. Håll tillgodo med lite info om vinet tills vidare. På återhörande om bedömning... www.josettasaffirio.com/wines.htm

No comments:

Post a Comment