Friday, January 15, 2010

Domaine des Entrefaux, Crozes Hermitage 2007

Domaine des Entrefaux, Crozes Hermitage 2007

Ja, då var det dags att prova Domaine des Entrefaux, Crozes Hermitage 2007 (nr 2223), en mycket bra farsdagspresent från Lucas. Det är ett ungt vin som hälls upp i glaset, färgen är blåröd och ganska hög viskositet. Den första sniffen ger mig toner av eukalyptus och peppar, efter ett tag övergår det till mer fat och mörka bär. Det är verkligen ett trevligt vin att dofta på. I munnen är det rökt korv, peppar och det märks att vinet är ungt. Jag tror verkligen att det kommer utvecklas till det bättre med tiden, det är lite spretigt nu men med lite lagring kan det bli riktigt gott.(85)

2 comments:

  1. mitt namn är Per Engström VD på Vinia. Kul att du gillar det och jag vill bara understyrka det du säger, det är ett ungt vin. Jag rekomenderar att man dekanterar det någon timme innan man skall dricka det. De rökiga tonerna är kul att brygga till mat (hickory etc)

    kul :)

    ReplyDelete
  2. Hej Per
    Kul att du tittar in, jag gillar verkligen Domaine des Entrefaux, Crozes Hermitage 2007 det är mycket gott. Det låter som jag får öppna några flaskor när grillsäsongen börjar.

    ReplyDelete