Sunday, April 4, 2010

Grifalco, Aglianico del Vulture, 2007


Hittade denna rackare lite skymd bakom andra vinare och annat bråte bland nyheter och tillfälliga viner på SB. Har tidigare provat ett vin av samma typ och ville övertyga mig om att den tidigare upplevelsen inte var en engångföretelse. Då tyckte jag att vinet var knapt halvbra med en ganska sötblaskig upplevelse. Tråkigt nog drog denna rackare lite åt samma håll, fast jag tyckte att den här känndes lite bättre än den förra! Grifalco, Aglianico del Vulture är ett ganksa vanligt vardagsvin i upplevelsen med körsbär och viss pepprighet i snoken. Smaken var som man förväntade sig, varm frukt som blev körsbärssur, ekad och pepprig. Vinet saknade som som många andra i denna klass, en riktig kropp. Denna funkade helt ok till kvällens tryffelgnocci med parmesan. Mitt betyg blir 60p och jag ser att ni behöver inte prova detta om det finns annat att välja på....

No comments:

Post a Comment