Monday, January 11, 2010

Lunch på Taste

Idag var det premiär på Taste, de började nämligen servera lunch eller affärslunch om man så vill. Det är nämligen precis samma meny som serveras på kvällen plus två nya alternativ som servitrisen berättade om vid bordet. Det var lite knapert med information om lunchen  men samtidigt vet man att de inte tänker servera en 60 kr lunch, det är liksom inte deras grej.
 Lammrostbiff
När vi väl sitter tillbords så beställer min kollega in Lammrostbiff
Spetskål • Rostad vitlök • Cognac /228:-, visst det är tok lyxigt men ack så gott. 
  Angusbiff med rostade rotsaker

Jag själv beställer in ett av de val som servitrisen informerade om, Angusbiff med rostade rotsaker / 120:-. Priset är något som jag upptäcker när det är dags att betala, något säger mig att min kollega hade valt även denna rätt som lunch om man bara visste vad som gällde. Det var annars löjligt gott, köttet var helt perfekt tillagat och något säger mig att detta kommer vara denna veckas bästa lunchupplevelse.

Ja, det går förstås inte att käka på Taste varje dag även om det var supergott, det finns helt enkelt inte likvida medel för det tyvärr. Men om man har kunder och vill bjuda på en bra lunch kan jag rekommendera Taste, annars är det lite för lyxigt för oss som skiter i matlådan och äter ute varje dag. För er som funderar på att besöka Taste på kvällen läs mina tidigare inlägg, de finner du här och här.

No comments:

Post a Comment