Sunday, January 24, 2010

Lunch på Wobbler

I veckan var vi på Wobbler och åt lunch, det är ganska många som äter sin lunch på just Wobbler. Vi har några på jobbet som går dit nästan jämt. Varför kanske ni undrar? Ja, det är förmodligen av slentrian, man brukar bli lagom nöjd, aldrig riktigt nöjd utan bara lagom. Den dagen då vi bestämde oss för att göra besöket serverades Wobblers köttbullar med potatispuré, alltså köttbullar i size large. Det var faktiskt på gränsen att det gick att äta maten de serverade, köttbullarna eller köttklumparna var av någon konstig konsistens, kändes inte bra, smakade inte bra heller. Jag vill minnas att det nästan alltid har varit min reaktion när jag ätit där, det roliga med Wobbler är att de har inte förnyat sitt salladsbord på kanske 8 – 10 år, helt sjukt. Vi som var lite sena ut denna dag fick leta i botten på skålarna för att hitta lite sallad. Är det så svårt att hålla koll på salladen? Det verkar uppenbarligen vara viktigare att ha en liten gubbe som frågar vad man ska ha innan man hunnit komma innanför dörren. Jag tycker att Wobbler har gjort sitt, det är kanske hårt men om maten inte klarar av att hålla en normal nivå då får det faktiskt vara. En rolig grej med deras meny är att de ändrar namnet på en rätt från typ grekiska biffar till köttfärsbiffar, serveras dessutom nästan på samma dag (torsdagar eller tisdagar vill jag minnas) vecka ut och vecka in. 

1 comment: