Saturday, January 30, 2010

Canonica a Cerreto Riserva 2006

Canonica a Cerreto Riserva 2006

Det är åter igen bara ett glas som ställs framför mig, det är faktiskt ganska svårt att bara släppa alla överanalytiska tankar, han köper ofta Italien, kanske vill han skoja till det osv. Jag får för mig att det är i Australien som vi befinner oss, av någon outgrundlig anledning. Det kan tänkas att vinet var lite varmt eller att jag helt enkelt är förvirrad. Det är först vid en smutt som jag bestämmer mig för att vi är i Europa och närmare bestämt Italien. Det är dock en ganska eldig doft som gör att jag snubblar in på ripasso, och smaken är väldigt mycket torkad frukt. Jag kommer verkligen inte ifrån smaken av torkad frukt, den biter sig fast. När jag tillslut får se flaskan, en Canonica a Cerreto Riserva 2006 (nr 6013) är jag ändå ganska nöjd att jag prickade landet, men fan, en chianti borde jag väl kunna plockat lite snabbare. (78)

No comments:

Post a Comment