Monday, January 11, 2010

Josmeyer Les Pierrets Riesling 2004

Josmeyer Les Pierrets Riesling 2004

Det var riktigt länge sedan jag drack en såhär bra Riesling, Josmeyer Les Pierrets Riesling 2004 (nr 99766) är helt klart ett vin i min smak. Det var en tillfällig nyhet i augusti på Systembolaget, det verkar inte som det har funnits speciellt många kvar när min kontakt i Malmö slår till. Det var tur att han fick en så bra idé nu till nyår. I glaset är det ljusgult/gult vilket verkar lovande, doften är mycket angenäm, petroleum, badbollsplast, honung och äpple. Smaken är nyanserad och frisk, det är en typisk Riesling med mognadstoner. Eftersmaken kanske inte håller i sig så länge men det är ändå för mig en mycket trevlig bekantskap.(90)
Det får mig att planera in ett stop på Josmeyer när vi nu åker ner nästa gång.

2 comments:

  1. >petroleum, badbollsplast

    Och det är alltså något bra?!

    ReplyDelete
  2. Ja det får nog vara upp till var och en men alla gillar ju att sniffa lite på badbollen när man ligger på stranden eller?

    ReplyDelete