Wednesday, January 13, 2010

Hog Heaven – Barleywine-style Ale

Hog Heaven Ale från Avery Brewing Co.

Hog Heaven Ale (nr 11543), 650 ml smaskens. Avery Brewing Co är de som har plockat fram denna goding, att det kommer från USA är kanske ingen överraskning men att det är värt sitt pris(enligt mig) det kanske förvånar en del. Varför? Ja om vi börjar med etiketten så på minner den om en liten slinga som börjar med “GIRL! I wanna take you to..”, fast då var det en nalle med vingar. 9,2% är inget som känns i doften eller i smaken, lite i huvudet efter en stund dock. I glaset är den trevligt rödbrun och lite grumlig. I näsan är det mycket humle  och dadlar, det finns samtidigt någon doft som jag har tidigare känt på något doftsuddgummi från barndomen. Munnen fylls med en ordentlig beska, det är lite sötma och något som påminner om jordgubbe. Jag kommer nog köpa det igen, det är något som triggar mina smaklökar på ett positivt sätt. (85)

2 comments:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=2a4gyJsY0mc - Electric Six - "Danger! High Voltage" (Hi Res)

    http://www.youtube.com/watch?v=of2WzZx9AhA - Dance Commander

    ReplyDelete
  2. hihi, ja vad ska man säga helt stört.
    Jag vill minnas att Danger! High Voltage var en långkörare på MTV för ett bra tag sedan.

    ReplyDelete