Monday, January 18, 2010

Lunch på Pitcher’s

IMG_0655[1]

Det var någon av dagarna i förra veckan som jag lunchade på Pitcher’s, minnet är inte som det varit tydligen. Det var Pitcher’s köttbullar med potatis och gräddsås, inte mycket mer att säga om det egentligen. Maten är oftast helt ok men av lite varierande kvalitet, ibland riktigt gott och ibland känner man sig lurad. Vad är det som gör att vi envisas att gå ditt några gånger i veckan? Det är förmodligen att det inte finns så mycket bättre ställen att välja på, Pitcher’s vinner våra hjärtan med sitt salladsbord, det kan låta lite konstigt för er som känner mig lite bättre men det är onekligen något som kommer på tal varje gång vi jämför olika lunchställen. Jag tycker inte att man ska ta med sin nya viktiga kund eller sina kollegor om man vill prata jobb för det är nästan helt omöjligt med tanke på ljudnivån. Det är ibland helt sjukt faktiskt. Prislappen för en lunch är 75:- vilket är helt ok med dagens priser, är maten värd det? Ja det får jag nog säga men de måste hålla lite jämnare kvalitet för det behövs inte mycket av ett nytt ställe att ta 50% av alla besökare.

2 comments:

  1. Jag föredrar både Lilla Örebro och Njuta före Pitchers.

    ReplyDelete
  2. jag håller med, Njuta har seglat upp på lunchhimlen. Det är dock inte för deras sallad, den är overkligt dålig. Blir lunch där i veckan, återkommer med analys.

    ReplyDelete