Thursday, November 19, 2009

Hemma hos Melker Andersson

Kokboken Hemma hos Melker Andersson

Alla känner ibland lite hopplöshet, när jag känner mig nere slappar jag i soffan med en bra (kok)bok, som denna exempelvis Hemma hos Melker Andersson. En ganska nysläppt kokbok från Melker och är en samling recept uppdelat efter Snabblagat, Tillagat och Vällagat. Det finns förvånansvärt många recept som tilltalar mig, inte för att jag skulle klaga på något Melker kokar ihop men det finns alldeles för många kokböcker som är lite för rustika för min smak. Denna är nog lite blandad, det är långt i från fin restaurangmat men det kan var som han beskriver det vällagat ändå. Jag kan varmt rekommendera boken som en inspirationskälla när man har kört fast lite och vill laga något ur kategorierna Snabblagat, Tillagat och Vällagat.

1 comment:

  1. Det låter som en bra bok. Den ska jag önska mig i julklapp.
    Hälsar fröken Dill

    ReplyDelete