Monday, November 2, 2009

2007 Crozes-Hermitage Les Launes

2007 Crozes-Hermitage Les Launes

För någon helg sedan blev jag serverad Crozes-Hermitage Les Launes (nr 2800) till en härlig köttgryta. Vinet var härligt rödblå nästan violett i färgen. Det var väldigt ungt i doften men man hittade klassiska toner så som björnbär och peppar. Grytan gjorde sitt för att matcha smakerna av chark, peppar och lagerblad. Jag tycker vinet är riktigt gott och ett bra standardvin som passar till lite vad som helst bara det är kött.(70)

3 comments:

  1. Gillade detta vin riktigt mycket. Hur tror ni det utvecklas med lagring?

    ReplyDelete
  2. Det kan absolut lagras, även om det kanske inte är något vin man lagrar jätte länge. Det kommer bli lite mjukare och lite mognad kommer göra vinet gott. Det är förstås mycket gott redan nu om man nu inte vill vänta. Jag har några äldre versioner i källaren, jag kanske ska plocka fram en och recensera så vet vi mer :)

    ReplyDelete
  3. Kan snart inte hålla mig...väntar ivrigt på din recension... spring genast ner och inmundiga snarast så jag vet om jag ska köpa in mig på ett helt parti, för detta var det mest prisvärda vin jag smakat.

    Pata9970

    ReplyDelete