Thursday, November 12, 2009

En brunch med ostron

IMG_0604[1]

Det var i söndags jag var bjuden på en brunch där det serverades allt som måste finnas på en brunch av klass, exempelvis äggröra, pannkakor, bacon och även ostron. Det är inte svårt att bli mätt när det finns ett överflöd av godheter, men just ostron har jag lite jobbigt med, visst man ska dricka Guinness eller champagne till men det hjälper inte mig med konsistensen tyvärr. Men skam den som ger sig, jag kommer att fokusera på att lära mig att äta ostron, vem vet, tillslut kanske jag älskar dem. Det serverades ett mousserande vin till ostronen nämligen Geisweiler Monopole Crémant de Bourgogne Brut (nr 7685), detta är något som jag inte tidigare har provat. Detta vin påminner lite om de andra som kommer från samma distrikt, det är ljust i färgen och har en ordentligt fruktig doft, nästan så det blir syrligt. Den fruktiga doften går över i smaken till lite mer kvalmig frukt, som mogna äpplen, inte mogna på något bra sätt utan det kändes tamt. Det kan ha varit att det just var söndagsförmiddag som gjorde att jag inte riktigt fokuserad men jag kommer nog inte rekommendera ett köp. (58)

No comments:

Post a Comment