Sunday, October 10, 2010

2007 Domain du Pesquier

2007 Domain du Pesquier

Ett glas står på bordet och grannen sitter och blänger med ett leende på läpparna, Nå vad är det då? Det är riktigt svårt att plocka land och druva när man inte riktigt litar på sitt omdöme. Jag har en tendens att överanalysera vid varje blindprovning, borde bara köra på första doften och sippen.
Jag fick toner av lakris och en kryddighet som jag kännetecknar med södra Frankrike, och då blir det nästan med automatik att man tänker på grenache och syrah.
Denna gång hade jag tur för jag upplevde inte vinet så kraftigt eller eldigt som jag tycker de flesta har varit tidigare, visst ett gott vin men det är nog inte mer än så. Vet inte om det vinner på lagring men kanske sparar undan någon flaska till grillen i vår.(85)

No comments:

Post a Comment